Va bara tvungen..

Hann inte med och städa idag, så imorgon är min dag planerad.
Städning står överst på listan sen ska jag försöka komma igång med att rensa ur saaben all inredning.
För den ska vara klar till Motala så måste verkligen ta tag i det nu, pappa har sin egen att fixa i ordning.
Man kan alltid hoppas att någon kommer och hjälper en med bilen ? Sån tur har man säkert inte.
Jag måste köpa ny foundation imorgon, fattar inte hur fort de tar slut. Använder det inte så ofta, men lika förbannat är den slut redan. Kan inte vara mycket i en sån flaska. Får bli att åka förbi lindex eller parfymeriet, men vet inte om de har just den jag vill ha. Hoppas i alla fall för har inte tid att åka till Karlstad för än jag ska ner till tandläkaren nästa vecka. Och innan det ska jag att ha köpt mig en sån annars blir jag tokig. Hoppas snart på att få plocka bort min tandställning, har haft den hur länge som helst känns det som. Men har inte skött mig med gummisnoddarna jag ska ha i, så får säkert ha den ett tag till. Jag tycker tänderna är A och O det är något man ska ha resten av livet och då måste man verkligen sköta om dom. Nu tog jag nog upp och snackade om allt möjligt tror jag. Inte illa att få in så mycket på sån liten tid.

Lilla Thindra sover för fullt hon, helt slut efter sin aktiva dag.
Benen och armarna går hela tiden, så de är träning på hög nivå som hon kör.
Kanske så man själv också ska börja, men det skulle jag nog aldrig orka. Inte för jag är lat eller så men att vara så aktiv hela dagarna. Hon sov inte så jätte långa stunder längre, men jätte kul att hon är vaken mer och att man kan aktivera henne. Är verkligen underbar att ha en dotter som Thindra . Så himla snäll och go.
Jag älskar att vara mamma, även att det endel gånger kan vara jobbigt. Men man stärks så mycket av att se sin dotter att man helt glömmer bort det jobbiga. Ibland kan jag stå och titta på henne när hon sover och bara le.
Le av den lycka att hon är så underbar och fin.
Jag vet när Thindra va just några veckor så funderade jag på skulle de verkligen vara så här jobbigt.
Men det var ju förstås för att man var ovan och inte alls var van att man hade en liten man har hand om.
Nu har allt blivit så mycket bättre, den känslan som jag hade då är inte alls den jag har nu.
Jag tror bara allt gick så fort från att jag fick veta att jag skulle ha barn tills jag låg där och skulle föda Thindra.
Tiden gick allt för snabbt så han nog aldrig sätta mig in i situationen att det var jag som skulle bli mamma.
Men nu älskar jag min mamma roll. Jag skulle inte tänka mig ett liv utan Thindra hon är ljuset i mitt liv.
Hon fick mig att växa som person och jag blev mycket mer mogen än tidigare.
Man hör mycket fördommar om yngre mammor men de ska man aldrig ta som kritik de är bara avundsjukan som sätter in. Att den personen aldrig kommer kunna bli mogen nog att ta hand om en annan person.
Jag missar inte hela min ungdomtid på grund av att jag fått barn. Visst jag kan inte alls va ute lika mycket som jag var innan men de få gångerna jag är ute uppskattar jag verkligen den tiden till max.
Jag tycker att det är upp till var och en när de vill skaffa barn. Bara att de förstår vilket heltidsjobb det är med barn =) Men ack så himla underbart. Allt handlar bara om hur mogen man är som person.
Min familj är så himla underbara så det finns bara inte. De är guld värda. Hoppas de vet det.
Thindra har världens bästa pappa som alltid finns där för henne. Jag tror även han växte som person när han blev pappa. Det märks tydligt på honom.

Shit va långt det blev nu, hade inte en aning om att det skulle bli så här långt. Men va bara tvungen skriva av mig. Vissa gånger har man så mycket inom sig som man bara vill släppa ut. Såg att klockan var mycket nu. Får gå och fortsätta käka Chips och alldeles strax mata Thindra. Sen blir det säng och sova sova sova. Va skönt det ska bli.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0