Måste bara få säga att

Ibland skulle det va kul att ha något eget. Alltså en egen lägenhet, men för mig känns det som ett jätte steg att bara ta sig dit. Sista jag skulle vilja göra är att bo själv, även om lilla Thindra också skulle bo där.
Jag trivs med hela min familj runt om kring mig och att de med får se alla framsteg som Thindra gör.
Är inte alla mormor och morfar som får göra det.
Fast ibland känns det liksom instängt som man aldrig får bli riktigt vuxen och även ta ansvar över ett helt hem.
Visst jag hjälper till jätte mycket hemma för annars skulle jag bli tokig.
Vet även att det finns folk som klagar på de som bor hemma med barn. Jag skulle ha råd till att ha lägenhet och ha det bra. Men det jag vill först och främst är att få ett jobb som jag vet jag kan gå till varje dag.
Jag är fortfarande ung och har hela livet framför mig. Och jag är lyckligare än någonsin sen min Thindra kom till världen.
Man blir så mycket lyckligare och uppskattar livet när man får sig en liten krabbat. Det går inte beskriva för än man själv upplever det.

Just nu är jag grymt sugen på att få fixa i ordning en lägenhet som tillhör mig.
Att få pyssla med allt det där roliga, köpa massa snygga saker till alla rum. Jag längtar tills den dagen kommer.
Vet aldrig när det bär av, fast om jag känner mig själv så tar det något/några år. Men ska aldrig säga aldrig.
Fast just för tillfället så trivs jag där jag är nu. Med min undebara familj som gör en så lycklig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0